Garantie & retourneren

Wat zijn de voorwaarden voor retourneren?

Je kunt binnen 14 dagen nadat je het product ontvangen hebt, je retour aanmelden. Hierna krijg je nog eens 14 dagen de tijd om je product terug te sturen. Voor meer informatie: zie ook artikel 6 en 7 uit onze algemene voorwaarden.

Een bestelling kan je retourneren door je retour aan te melden via [email protected].

Nadat je je retour hebt aangemeld, ontvang je van ons een e-mail met verdere instructies over je retourzending.

Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele verpakking en onbeschadigd terug te sturen. Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zou doen. Wanneer het product beschadigd retour komt, kunnen hiervoor kosten in rekening gebracht worden.

Maak je gebruik van je retourrecht dan storten wij het gehele orderbedrag (inclusief verzendkosten, indien van toepassing) binnen 14 dagen na de retourmelding terug op je rekening.

Reparatie

Helaas kan het soms zijn dat je product niet helemaal functioneert zoals je had verwacht. In dat geval kun je je product retourneren voor reparatie. Neem ook in dat geval contact op met onze medewerkers van de klantenservice via [email protected].


Wat zijn de voorwaarden voor garantie?

Je kunt altijd bij ons terecht als je product bij normaal gebruik niet meer werkt.

Is je product binnen 30 dagen na aankoop, bij normaal gebruik defect? Dan kan je ervoor kiezen om je geld terug te krijgen of je product om te ruilen voor een nieuw product.

Is een product defect door eigen toedracht, zoals valschade, of het morsen van koffie? Zoals je begrijpt valt dit niet onder garantie, maar kun je dit opgeven bij je verzekering en een nieuw product bestellen. Bij elke garantie-aanvraag beoordelen onze schade-experts de aanvraag en de staat van het product.

Happy Pony probeert in alle gevallen te zoeken naar een passende oplossing.


Ik heb mijn product defect of beschadigd ontvangen.

Dat lossen we natuurlijk voor je op. Stuur binnen 14 dagen het product retour. Je doet dit door je retour aan te melden via [email protected]. Nadat je je retour hebt aangemeld, ontvang je van ons een e-mail met verdere instructies over je retourzending.


Ik heb een klacht.

Het kan altijd gebeuren dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. Wij vragen je eventuele klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected], dan komen we er vast samen uit.

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.